Nem æggepandekage med laksefyld

Æggewraps er meget populære i bl.a Paleo og LCHF kosten. Det kan jeg godt forstå – det er både super nemt at lave, og du kan anvende hvad du lige har af rester i køleskabet som fyld, eller selv kreere noget nemt og lækkert, at putte i. Her har jeg bikset en nem laksesalat sammen, anrettet det med en masse grønt (som også kan varieres i det uendelige). Men det er blot én ud af mange måder at gøre det på, så lad dig gerne inspirere 🙂 ..

Æggewrap med laksefyld og avocado1

Klik for større version.

Opskriften er til 2 stk.

Ingredienser
2 hele æg
2 æggehvider
Havsalt og friskkværnet peber

150 g. røget laks
2 store spk. cremefraiche el. skyr
3/4 del bundt dild + resten til pynt
En anelse citrosaft
Havsalt og friskkværnet peber

Øvrigt fyld
Cherrytomater, avocado,
agurk, frisk spinat, broccoli, el. lign.

Fremgangsmåde
Start med at gøre fyldet klar. Skyl alle grøntsagerne – og imens de drypper af, kan du lave laksesalaten.

Den røgede laks skæres ud i mindre stykker, med en skarp kniv. Bland laksen med 2/3 del af dilden, som finthakkes. Tilsæt cremefraiche el skyr, citronsaft, salt og peber. Smag det til og sæt det til side.

Broccolien plukkes i mindre buketter (brug i alt 2 mellemstore buketter), skær tomaterne (2-3 stk) ud i små både. (1 mellemstor) Avokado  skæres i mindre stykker og det samme gør du med agurken (ca 1/4). Anvend også gerne friske spinatblade, hvis du alligevel har en lille rest i køleskabet.

Start nu på æggewrappen. Æggene deles og piskes med lidt salt og peber. Steg det på en varm pande, i en smule olivenolie over middel varme.

Æggewrappen skal ikke tage farve, så når ægget har sat sig, vendes den. Lad den stege, til alt ægget har sat sig og tag den helt af varmen.

Lad den køle lidt af og tilføj grønt og laksesalaten. Skyl det resterende dild, hak det let og pynt med det. Rul den evt. som en wrap, eller spis den blot, som jeg har anrettet det.

Spis den med det samme.

Tip!
Ruller du den som en wrap, kan du med fyld som dette, eller en anden form for fyld, tage den med som frokost eller mellemmåltid.

Bemærk at det fyld som jeg har anvendt, i form af grøntsager, kan varieres efter hvad du selv kan lide eller hvad du lige har i køleskabet. I stedet for frisk spinat kan du fx anvende fintsnittet spidskål, for at få flere fibrer (og dermed mæthed) af retten.

Velbekomme.

___________________________________________________________________

Husk at du kan finde Foodlicious’ officielle Facebook side lige HER. Del også gerne dine bud på opskrifterne fra bloggen under tagget #Foodliciousopskrift på Instagram!

Share

Speak Your Mind

*