Nem & sund snack: Kanelskyr med blåbær og mandler

Det er så populært at spise skyr og alt skal helst gerne laves på skyr, specielt på grund af dets høje indhold af proteiner. I starten synes jeg det var ALT for surt og at det nærmest var uspiseligt. Men efter en god veninde lærte mig at spise det, på denne måde, er jeg blevet helt vild med det. 😀 Lader man det stå og trække lidt med kanelen, og spiser det med nødder og friske bær, smager det fantastisk og så er det helt uden tilsat sukker.. 

skyr med kanel, blåbær og mandler1

Klik for større version.

Opskriften er til 2 portioner

Ingredienser
400 g. skyr (naturel – gerne øko)
2-4 tsk. stødt kanel
1 bakke friske blåbær
1 stor håndfuld mandler

Fremgangsmåde
Bland stødt kanel sammen med skyr.

Jeg plejer at anvende mellem 2 og 3 tsk. kanel, så tilsæt det som du synes er passende.

Sæt det på køl igen og lad det gerne trække lidt, men du kan også sagtens bare spise det som det er.

Skyl nu bærene og fordel skyren i to skåle. Ellers gem den ene halvdel, f.eks til morgenmad – dét giver en god start på dagen.

Fordel halvdelen af bærene over hver portion, og gør det samme med nødderne.

Spis og nyd!

Tip!
Du kan også tilsætte ren vaniljepulver, det giver også en super god smag – og du får den rene vanilje, og minimerer sukkerforbruget.

Prøv også; Skyr med peanutbutter, banan & mørk chokolade – se HER.

Velbekomme.

___________________________________________________________________

Husk at du kan finde Foodlicious’ officielle Facebook side lige HER – samt via Bloglovin’ lige HER. Del også gerne dine bud på opskrifterne fra bloggen under tagget #Foodliciousopskrift på Instagram!

Share

Speak Your Mind

*