Nem cremet jordbær/hindbær smoothie

Smoothies er både nemme at lave og så smager de for mig af sommer og sol 😀 De kan nemt varieres smagsmæssigt, hvilket gør det nemt i en travl hverdag, enten som mellemmåltid eller som en nem morgenmad.. 

jordbaer-hindbaer-smoothie

Klik for større version.

Opskriften er til 2 portioner

Ingredienser
2½-3 dl. mælk
2 store spk. mager græsk yoghurt
(eller skyr) med top
1 stor moden banan
2 dl. frosne jordbær*
1 dl. frosne hindbær*

En smule akaciehonning, agavesirup,
eller lidt vaniljesukker

Fremgangsmåde
Start med at blende bananen sammen med mælk og græsk yoghurt eller skyr.

Når du har en ensartet masse, blendes bærene deri, lidt efter lidt, til der ikke er hele bærstykker i.

Smag smoothien til. Er den for syrlig, smag den da til med lidt akaciehonning, agavesirup eller lidt god vaniljesukker.

Server smoothien, evt. med lidt honning, sirup eller vaniljesukker.

Tip!
*Når man skal anvende frosne bær, anbefaler fødevarestyrrelsen, at de får et hurtigt opkog, nedkøles og derefter anvendes. Personligt gør jeg det ikke – men laver du smoothies til ældre eller børn, kan det være en god idé lige at koge dem op først. Du kan evt. køle dem ned igen, inden du laver din smoothie hvis det er.

Velbekomme.

___________________________________________________________________

Husk at du kan finde Foodlicious’ officielle Facebook side lige HER – samt via Bloglovin’ lige HER. Del også gerne dine bud på opskrifterne fra bloggen under tagget #Foodliciousopskrift på Instagram!

Share

Speak Your Mind

*