LCHF (glutenfrie) proteinpandekager

Pandekagerne er super nemme at lave, og kan derfor fx laves som en del af morgenmaden eller brunchen. Opskriften fandt jeg på denne LCHF side, som er ret inspirerende! Der er dog ændret lidt i selve opskriften. Server pandekagerne med en bærcreme, kanel-skyr og friske bær eller din helt egen yndlingstopping..

Opskriften er til ca. 15 stk.

Ingredienser
Proteinpandekager375 g. hytteost
6 æg
2-2½ tsk. stødt kardemomme
Sødestof*
Smør eller kokosolie til stegning
3 spk. kokosmel

Evt. topping
2 dl. piskefløde
100 g. frosne bær efter
eget valg..

Fremgangsmåde
Med en stavblender, piskes æggene sammen med hytteosten, til ‘dejen’ får en ensartet konsistens.

Tilsæt kardemommen samt en form for sødestof, under omrøring.

Steg nu pandekagerne på en stor pande, i smør eller kokosolie.

De skal gerne blive mellemstore (lidt større end amerikanske pandekager), så prøv dig frem, med de første.

Server dem med det samme, evt. med en fløde-bær creme, som ses på billedet. Det blot er lavet på letpisket fløde med blendede frosne bær. Giver en god let syrlig, men samtidig cremet smag til pandekagerne.

Du kan også blot servere dem med friske bær eller noget helt andet.

Tips
*Sødestof, kan være i form af en smule honning, agavesirup, Stevia ‘sukker’, helt almindeligt sukker. Søder du ikke pandekagerne med noget, vil de blive en anelse salte i det, da de jo er lavet på hytteost, som er lidt salt i sig selv.

Velbekomme.

Share

Speak Your Mind

*